Tuesday 9 October 2012

Kekal Cantik dengan Buah-Buahan | Dara.com

Assalamualikum .

Salam petang semua,hah baru-baru nie wany ada t'bace artikel kat Dara.com EDISI 124 OKT 12.Muke depannya d'sinari oleh dokter blogger kite yag chantek dan molek >.< nak taw sape tak? jeng..jeng..jeng...jom terjah ini belog keyh..tgok taw taw .


Entry nie tak bermaksud ape-ape cume nak kongsi pengetahuan yang wany dapat je dari dara.com.Pada yang tak pernah belithis book..terjah2 la erk,sangat bermanfaat taw..untuk bulan nie kandungan dalam dara.com sangat2 best..

Hanya RM 5.00 (Semenanjung Malaysia)


Untuk korang yang gemar mgayakan shawl o anything,Dara.com bulan nie,fesyen shawl nya sangat-sangat menarik !

Jom kekal Cantik :D

Buah-buahan sebenarnya mampu dijadikan sumber untuk meyerlahkan penampilan yang menarik selain mampu menjadikan badan kita sihat 

Kandungan vitamin dalam setiap jenis buah mmbolehkan bukan shaja myerlahkan kecantikan,malah mengubah struktur kulit anda lebih segar,berseri dan anjal.Malah harganya lebih murah :)

1Buah: Epal,Anggur,Buah Ara,Prun,
Jambu,Kismis
(Khasiat : Serat)
Khasiat serat d'percayai mampu mmbantu anda melawan pyakit kanser,menurunkan tahap kolestrol.Anda juga boleh berdiet dengan buah-buahan ini.

2 Buah:Mangga,Tembikai,Betik,Strawberi,
Nenas,Kiwi da buah-buahan Sitrus
(Khasiat:Vitamin C)
Ramai wanita yang mjage kulit mereka gemarkan buah-buahan yang mpunyai vitamin C.Bukan sahaja kcantikan,malah buah-buahan yang mgandungi vitamin C mampu memulihkan dan menambah tisu badan slain mmntapkan imunisasi.Simtop seperti lemah otot,kesan lebam,gusi berdarah dll

3Buah:Kismis,Aprikot,Pisang,Avokado,
Strawberi,Mangga dan buah Ara
(Khasiat:Potasium)
Khasiat potasium nie baik dalam mgekalkan tahap air dalam badan.Manakala asid dalam sel tisu juga membantu menguatkan otot.Simptom seperti darah tinggi,diabetes,dan lemah memori.

4Buah:Pic,Buah Ara,Pisang,Buah Tamar (KURMA)
,nENAS,Avokado,Limau Mandarin
(Khasiat:Protein)
Anda perlu mmplbagaikan lagi jenis makanan yang d'ambil untuk mnanbah kandungan protein dalam tubuh badan.Sumber protein sangat baik dalam mgatasi masalah kguguran rambut,pening kepala,kesukaran untuk tidur mahupun kulit kering.Lebih myeronokkan,anda boleh meyediakan salad sbg makan gantian untuk snek .

5Buah:Tembikai susu,
Aprikot,Pisang,Keledek,Labu dan Pic
(Khasiat:Vitamin A)
Bagi sesiapa yang mudah d'jangkiti penyakit..hah ! meh nak bg taw siket..pgambilan buah-buahan yg mgandungi Vitamin A mrupakan jalan penyelesaiannya.Terutamanya untuk mereka yg mmpunyai rabun mata (rabun malam terutamanya).Untuk lebih mudah anda boleh memilih buah-buahan yang berwarna merah,oren atau kuning kerana kandungan KARTENOIDS d'dkmnya mmpu bertukar kpd vitamin A aktu proses pghadaman.

Semoga entri petang ini,begune :)

tHAnks sudi bace !

No comments:

Post a Comment